TERMA DAN SYARAT BUTIK PENGANTIN DANIA
Terma &
Syarat
Tempahan Perkhidmatan
Dekorasi Perkahwinan / Solekan Pengantin
1.
Bayaran
pendahuluan (deposit) boleh dibuat sejurus selepas kedua-dua pihak (BUTIK
PENGANTIN DANIA) dan pelanggan bersetuju dengan sebut harga yang
dikeluarkan. Tiada tempoh minimum / maksimum untuk perkara ini.
2.
Bayaran
baki daripada jumlah sebut harga (quotation) yang telah dipersetujui perlu
diselesaikan dalam tempoh 3 minggu – 1 minggu daripada tarikh
majlis/ perkhidmata .
3.
Kami
tidak membenarkan pembayaran baki selepas tarikh majlis selesai.
4.
Kadar
bayaran deposit adalah sebanyak 30%
daripada jumlah sebut harga (quotation) yang telah dipersetujui untuk
pengesahan tempahan.
5.
Sekiranya
bayaran pendahuluan (deposit) tidak dibuat dan tempahan masih belum dapat
disahkan, pihak kami berhak untuk mengambil tempahan daripada pelanggan lain
walaupun pada tarikh yang sama. SEBARANG
PERJANJIAN SECARA LISAN TIDAK DIKIRA.
6.
Wang pendahuluan (deposit) tidak akan dipulangkan
sekiranya pelanggan membatalkan tempahan atas sebab-sebab pelanggan sendiri
disaat-saat akhir. (Tiada had minimum untuk perkara ini).
- Sekiranya pihak
BUTIK PENGANTIN DANIA perlu membuat sebarang perubahan harga (bergantung
kepada perubahan harga semasa dan juga harga pembekal) selepas pembayaran
deposit dibuat, perkara ini akan dibincangkan dan mendapat pengesahan
kedua belah pihak iaitu BUTIK
PENGANTIN DANIA dan pelanggan.
8.
Pelanggan TIDAK DIBENARKAN membuat
pembatalan pakej dan juga mengurangkan harga pakej setelah pembayaran deposit
telah dibuat.
- Sekiranya pihak
pelanggan terpaksa menukarkan tarikh majlis (tempahan perkhidmatan BUTIK
PENGANTIN DANIA) pihak kami hanya membenarkan penukaran tarikh
sebanyak 1 kali sahaja dengan kadar bayaran
RM100 dan sekiranya tarikh tersebut telah penuh maka TIADA
PULANGAN WANG PENDAHULUAN.
10.
Setiap
sebut harga (quotation) yang kami tawarkan atau keluarkan kepada setiap
pelanggan hanya layak untuk tempahan dalam tempoh 1 bulan sahaja. Sekiranya ia
telah melebihi tarikh sebut harga itu dikeluarkan, secara automatik ia akan
terbatal dan pelanggan akan menerima harga yang baru.
11.
Caj
tambahan pengangkutan dan penginapan (jika perlu) akan dikenakan kepada
pelanggan yang membuat tempatan diluar kawasan kuala lumpur . Harga tersebut bergantung
kepada jarak tempat dan kawasan .
Sewaan Peralatan /
Pakaian Pengantin
- Pihak BUTIK PENGANTIN
DANIA akan mengenakan caj wang
cagaran keatas peralatan yang disewa, sekiranya peralatan yang disewa
dipulangkan, wang cagaran akan dipulangkan semula kepada pelanggan. Caj
cagaran adalah bergantung kepada peralatan yang disewa.
2.
Sekiranya
ada kerosakan yang didapati pada peralatan yang disewa, pihak kami akan
mengenakan caj ganti rugi ikut pada jenis kerosakan.
3.
Pihak
pelanggan perlu menyerahkan baju yang disewa kepada butik pengantin dalam
tempoh 2 hari selepas majlis berlangsung. Proses penghantaran perlu diuruskan
oleh pelanggan sendiri. Sekiranya penghantaran dibuat melebihi tempoh yang
ditetapkan penalty RM100akan
dikenakan.
4.
Sekiranya
pelanggan ingin menyewa peralatan perkahwinan, deposit akan diambil bergantung
pada jenis barang yang ingin disewa.Jika pelanggan menghantar semula barangan
tersebut dalam keadaan yang baik, bayaran deposit akan dipulangkan semula dan
hanya caj sewa akan dikenakan.
5.
Pihak
kami akan mengemas segala dekorasi di majlis pelanggan selepas majlis
berlansung. Kami tidak membenarkan dekorasi ditinggalkan di majlis pelanggan
selepas majls berlansung.
6.
Jika
pelanggan ingin dekorasi ditinggalkan lebih 1 hari. Caj
RM200 / sehari akan dikenakan . Sebarang perubahan akan
diberitahu jika terdapat sebarang masalah yang tidak dapat dielakkan.
Maklumat Pembayaran
- Pembayaran
deposit boleh dibuat menerusi akaun CIMB akaun akan diberikan selepas anda
bersetuju untuk membuat tempahan bersama dengan pihak BUTIK PENGANTIN
DANIA. Maklumat akaun bank BUTIK PENGANTIN DANIA adalah seperti berikut : NOORASHIKIN : CIMB 14380081977520
- Pihak pelanggan
perlulah memberikan butiran pembayaran seperti (tarikh & waktu bayaran
/ lokasi bayaran @ cara bayaran / jumlah bayaran & no resit ) sebagai
bukti pembayaran kepada pihak BUTIK PENGANTIN DANIA.
- Pihak BUTIK
PENGANTIN DANIA akan menghantar slip pengesahan tempahan melalui emel anda
selepas pembayaran diterima.
4.
Maklumat
Jadual Temujanji (untuk pelanggan yang mengambil perkhidmatan tempahan pakaian
atau pakej penuh).
5.
Jadual
temujanji adalah seperti yang dinyatakan dalam jadual di bawah :
Temujanji
1 : Perbincangan mengenai perkhidmatan yang diperlukan. Sebutharga
(qoutation)
akan disediakan dalam tempoh seminggu dan dihantar melalui email
kepada
pelanggan.
Temujanji
2 : Perbincangan kedua.
Temujanji
3 : Fitting Baju 1
Temujanji
4 : Fitting Baju 2
Temujanji
5 : Final Fitting / Pelanggan mengambil baju tang ditempah / sewa.
Sebarang temujanji tambahan atas permintaan pelanggan akan dikenakan
kadar sebanyak RM50 / 1 jam
Maklumat Am
1.
Pelanggan
perlu mematuhi dan memahami bersetuju dengan terma & syarat yang diberikan.
2.
Pihak
kami akan berhak untuk mengambil tindakan sekiranya pihak pelanggan tidak
mengikuti terma & syarat yang telah ditetapkan.
** Pihak kami
berharap, pihak pelanggan dapat menghormati segala terma&syarat yang telah
ditetapkan.Butiran pada terma & syarat akan berubah jika terdapat sebarang
perubahan dari masa kesemasa **
No comments:
Post a Comment